1. Prawo i pięść
2. Znachor
3. Potop
4. Gangsterzy i filantropi
5. Pan Wołodyjowski
6. Ogniem i mieczem
7. Stara baśń
zdecydowanie Potop
przemarsz armii szwedzkiej i smierci Radziwilla to jedne z najgenialniejszych scen
ZNACHOR
ORAZ
NAJINTELIGENTNIEJSZY FILM JAKI WIDZIAŁEM - MÓJ ULUBINY
GANGSTERZY I FILANTROPI
1. Potop 8/10
2. Prawo i pięść 8/10 (z Edwardem Skórzewskim)
3. Gangsterzy i filantropi 8/10 (z Edwardem Skórzewskim)
4. Pan Wołodyjowski 7/10
5. Znachor 6/10
6. Ojciec 5/10
7. Ogniem i mieczem 3/10
8. Stara baśń. Kiedy słońce było bogiem 1/10
Krótkie metraże:
1. Czy jesteś wśród nich? 5/10
Plany: Trędowata
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Potop 7,46 24
2 Znachor 7,33 24
3 Trędowata 6,67 3
4 Pan Wołodyjowski 6,33 12
5 Ogniem i mieczem 5,58 31
6 Stara baśń. Kiedy słońce było bogiem 3,13 16
W duecie ze Skórzewskim:
Prawo i pięść 7,57 14
Gangsterzy i filantropi 7,83 6
w tym krótkometrażowe:
Uwaga, chuligani! 5,25 4
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Znachor (1981) 7,50 36
2 Potop (1974) 7,48 33
3 Pan Wołodyjowski (1969) 6,64 22
4 Trędowata (1976) 5,71 7
5 Ogniem i mieczem (1999) 5,57 46
6 1920 Bitwa Warszawska (2011) 3,08 24
7 Stara baśń. Kiedy słońce było bogiem (2003) 2,91 22
W duecie ze Skórzewskim:
Prawo i pięść (1964) 7,40 20
Gangsterzy i filantropi (1962) 7,54 13
w tym krótkometrażowe:
Uwaga, chuligani! (1955) 5,80 5
Seriale:
Ogniem i mieczem (2000) 5,67 6
1. Potop - 7/10
2. Ogniem i mieczem - 7/10
3. Pan Wołodyjowski - 7/10
4. Trędowata - 7/10
Za Trylogię i Starą Baśń reszta jego filmów, a w szczególności 1920 Natasza Urbańska Muzyczny Show to pośmiewisko.
1 - Pan Wołodyjowski - 10
2 - Potop - 9
3 - Gangsterzy i filantropi - 7
4 - Ogniem i mieczem - 7
----------------------------------------
5 - Piękna nieznajoma - 3
1 - Pan Wołodyjowski - 10
2 - Potop - 9
3 - Znachor - 8
4 - 1920 Bitwa Warszawska - 8
5 - Gangsterzy i filantropi - 7
6 - Ogniem i mieczem - 7
7 - Wedle wyroków twoich... - 7
8 - Stara Baśń. Kiedy słońce było bogiem - 6
9 - Do krwi ostatniej - 6
10 - Trzy kroki po ziemi - 6
11 - Trędowata - 5
12 - Prawo i pięść - 4
13 - Piękna nieznajoma - 3
1. Znachor - za piękną rolę Bińczyckiego
2. Potop - za Olbrychskiego
3. Stara baśń
4. Ogniem i mieczem
Uwielbiam też Trędowatą, chociaż bardziej ze względu na pięknego walca, a nie na treść. Jakoś wydaje mi się smutna...